GAEV Dental
Professionalisering van de narrowcasting levert meer betrokkenheid op
2 min. leestijd
GAEV Dental is een initiatief van tandartsen, voor tandartsen, waar inmiddels 16 praktijken bij aangesloten zijn. Bij GAEV Dental staat de cliënt centraal en wordt de best mogelijke persoonlijke mondzorg geboden.
Professionaliseringsslag voor bestaande narrowcastingschermen
Al enige jaren hingen er Wachtkamerschermen® in de aangesloten praktijken, maar hiervoor was geen duidelijk beleid ontwikkeld. Daarnaast groeide GAEV Dental en de nieuwe praktijken wilden ook overstappen naar Wachtkamerschermen®. Inmiddels was Lilian Sleper-Drost bij GAEV Dental gestart als Marketing Coördinator en één van haar eerste projecten was het maken van een professionaliseringsslag voor de narrowcasting.Lilian besprak dit tijdens een praktijkmanagers-meeting en hieruit kwam o.a. naar voren dat de huidige narrowcasting uitzendingen als ‘te druk’ werden ervaren. Ook wilden de individuele praktijken meer inspraak hebben in de berichten en onderwerpen op de schermen.
Contentstrategie ontwikkeld
Met deze input in het achterhoofd nam Lilian contact op met Wachtkamerschermen® en gezamenlijk werd er een contentbeheer-strategie ontwikkeld. De eerste stap was het bouwen van een nieuwe basis speellijst om meer uniformiteit en een rustiger beeld te creëren. Inhoudelijk werd de speellijst zo ingericht dat er naast GAEV Dental-brede berichten ook praktijk-specifieke berichten getoond konden worden. Denk hierbij aan het voorstellen van nieuwe medewerkers of een persoonlijk bericht van een zorgverlener die met pensioen gaat en alle patiënten wil bedanken.Mondzorgpraktijken volledig ontzorgd
Daarnaast gaven diverse praktijken aan ontzorgd te willen worden met betrekking tot het onderhoud van het Wachtkamerscherm®. Er werd afgesproken dat praktijken hun aanpassingen mogen sturen naar de Content Manager van Wachtkamerschermen® en dat deze de werkzaamheden verricht. Ook plaatst de Content Manager overkoepelende berichtjes op verzoek van GAEV Dental: handig, want dan hoeven de praktijken dit niet zelf te doen!Verder heeft de Content Manager van Wachtkamerschermen® een adviserende en signalerende functie. Zo worden praktijken bijvoorbeeld gewezen op verouderde berichten of berichten die minder goed leesbaar zijn. Dit komt de kwaliteit van de informatievoorziening weer ten goede.
Lilian van GAEV Dental geeft aan: ”Narrowcasting is voor ons een belangrijk commmunicatiekanaal geworden. In mijn rol als Marketing Coördinator bij GAEV Dental inventariseer ik waar behoefte aan is en zet ik deze activiteiten uit bij één van onze externe partijen, zoals Wachtkamerschermen®. We hebben nu een stevige basis gelegd en daar ben ik heel blij mee!” Daarnaast merkt Lilian dat narrowcasting veel meer leeft bij de praktijken dan voorheen: “Praktijken zijn nu veel actiever in het up-to-date houden van het eigen Wachtkamerscherm® en dragen zelf ook ideeën aan voor onderwerpen of thema’s. Dit past helemaal binnen de filosofie van GAEV Dental: samen komen we tot de beste oplossing!”
Share this article