Ziekenhuizen

Creëer een extra communicatiekanaal via narrowcasting

Meer tevreden patiënten en betrokken medewerkers

Creëer rust in de wachtruimtes en verhoog de patiënttevredenheid door patiënten optimaal te informeren via narrowcasting schermen. Ook kunt u narrowcasting inzetten om de betrokkenheid van medewerkers te vergroten. Narrowcasting van Wachtkamerschermen® is een waardevol communicatiekanaal in uw ziekenhuis.

Combineer narrowcasting schermen met digitale deurbordjes voor een doelgerichte bewegwijzering. Hierdoor weten patiënten zeker dat ze op de juiste plaats zijn. Of kies voor uitbreiding met het volgnummersysteem en/of aanmeldsysteem waarbij patiënten, desgewenst met volgnummer, naar de juiste ruimte worden verwezen.

Meer ontspannen en begripvolle patiënten

Onderzoek* wijst uit dat patiënten meer ontspannen zijn als ze weten wat ze kunnen verwachten. Informeer daarom uw patiënten tijdens het wachten. Stel het team van behandelaars voor met een foto en vertel meer over het specialisme of de behandelmethoden. Laat via een bewegwijzering of tekstbericht zien dat ze op de juiste afdeling zijn. Dit voorkomt onrust en geeft bevestiging dat ze goed zitten. 

Voorkom drukte aan de balie op de Spoedeisende hulp (SEH) of de Huisartsenpost door de actuele wachttijden en belangrijke informatie te vertonen. Eventueel is het mogelijk om te koppelen met Topicus om geautomatiseerd de wachttijden te vertonen. Daarnaast kunt u uitleggen hoe triage werkt en waarom sommige patiënten eerder geholpen worden dan anderen. Door patiënten en hun begeleiders optimaal te informeren, reageren deze met meer begrip en neemt de kans op agressie af.

Verhoog de betrokkenheid van medewerkers

Zet narrowcasting in om de betrokkenheid van het personeel te verhogen door personeelsberichten en roosters weer te geven op de schermen. Ook kan narrowcasting in koffiekamers en personeelsruimtes een stukje entertainment bieden door bijvoorbeeld het actuele nieuws en weerbericht te tonen.

Voordelen voor ziekenhuizen:

  • Rust in de wachtruimtes: Vertoon antwoorden op veelgestelde vragen en actuele wachttijden om irritatie bij patiënten te voorkomen. Toon eventueel volgnummers om patiënten op te roepen.
  • Meer rust aan de balie: Patiënten zien de antwoorden op hun vragen op het narrowcasting scherm en gaan hierdoor minder snel naar de balie. Roep eventueel via volgnummers patiënten op.
  • Combineer centrale met decentrale informatie: Vertoon zowel centrale ziekenhuisinformatie als polikliniek- of afdelingsspecifieke informatie op één scherm.
  • Centraal of decentraal beheer: Regel het beheer centraal via een communicatieafdeling of geef afdelingen en poliklinieken rechten om hun eigen informatie te beheren.
  • Uniforme uitstraling: Alle speellijsten worden uitgevoerd in de algemene ziekenhuis huisstijl. Desgewenst is maatwerk mogelijk of ondersteuning in het beheren van de content.
  • Koppelingen: Het is mogelijk om met systemen te koppelen waardoor automatisch informatie getoond wordt, zoals actuele wachttijden via Topicus.

Waarom kiezen voor Wachtkamerschermen®?

Wachtkamerschermen® heeft veel ervaring in de zorg. Hierdoor weten we wat er speelt bij ziekenhuizen omtrent patiëntcommunicatie en kunnen wij gerichte adviezen geven om de implementatie soepel te laten verlopen. Wij werken nauw samen met partners zoals HQ Healthcare, Topicus en ChipSoft waardoor wij nog beter aan uw behoeften kunnen voldoen. Ook zijn wij ISO 27001 gecertificeerd, waardoor u kunt vertrouwen op veilige oplossingen en vertrouwelijke omgang met (privacygevoelige) data.

Met Wachtkamerschermen® kiest u voor één partner voor wachttijdbeleving en wachtrijbegeleiding.


*Onderzoek: Effectiviteit van wachtkamer schermen als middel voor gezondheidsvoorlichting (D M Wicke, R E Lorge, R J Coppin, K P Jones)